donderdag 27 mei 2010

Leidse Boekenmarkt

Zondag 30 mei is de Leidse Boekenmarkt weer in de stad. Langs de Oude Rijn, op de plaats waar op zaterdagen de vis verkocht wordt, staan dan talloze boekenkraampjes. Vergis je niet, dit wordt echt wat. Ik heb begrepen dat men met deze markt Deventer ooit naar de kroon wil steken (met de boeken, meen ik, niet de vis). Als je de oude boeken een beetje zat bent, dan kan je achter nieuwe aan: in cafĂ© Vooraf en Toe (leuke tent, “naast de Kijkshop” zeg ik altijd ter plaatsbepaling) hang ik rond tussen 13:00 en 14:00. Dit is een officieel programma-onderdeel, heus waar. Je kan mijn boek kopen, desnoods om het buiten direct weer van de hand doen bij een van die honderden antiquairs. Laat ‘m even signeren, dan is ‘ie meteen twintig cent meer waard. Je kan er ook een prima bak koffie krijgen en luisteren naar een column van mij of mijn collega-debutant Rick van Leeuwen. Nico Dijkshoorn mag het om 15:00 afmaken. Jammer voor hem, tegen die tijd is je geld natuurlijk al lang op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

trailer "Een Onbarmhartig Pad"