dinsdag 20 april 2010

De eerste reacties

Vrijdag meldde de eerste zich, maar in de drie dagen daarna volgden er nog minstens tien: lezers die “Gewapende Man” van hun “to read” lijst hebben kunnen afgestrepen. Hier enkele quotes die goed zijn voor het zelfvertrouwen, en hopelijk voor de verkoop.

"in een ruk uitgelezen. Machtig mooi en meeslepend van het begin tot het eind"

“knap om al die verhaallijnen neer te zetten... en tegen het eind al het explosieve materiaal achter elkaar tot ontploffing te laten brengen op één hilarische en dramatische dag”

“Wat een lekker boek, leest als een sneltrein”

“Ik zie het zo voor me!”

“Kon het niet wegleggen”

“Niet alleen mooi geschreven, maar ook een erg spannend boek met en catastrofale apotheose... hilarische humor... een echt mensenboek”

“Hij kan goed schrijven! Doet me denken aan Wieringa en Thomése”

“ik dacht dat het makkelijk was om man te zijn. Iets geleerd”

“geslaagde beeldspraak. De taal wordt zelf protagonist”

“uiterst verfilmbaar...”

Natuurlijk begrijp ik best hoe het zit: bij al deze mensen had ik een fraaie opdracht in het boek geschreven die hen geen keuze liet dan iets aardigs terug te zeggen. Behalve die over Thomése, die meneer ken ik niet. Laat dat nou net een lichtend voorbeeld zijn voor mij, Thomése. Ik hoop dat er krantenrecensies volgen, en als die half zo goed zijn ben ik tevreden.

Let op Zeeuwse lezers: morgen 11:45 omroep Zeeland. Ik zal proberen mijn beste accent voor de dag te halen.

4 opmerkingen:

  1. Je zult zien: het gaat allemaal vanzelf. Net als met Pia de Jong, destijds.
    Ik begin vanavond. Eerst nog even genieten van de mooie opdracht voorin! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat jammer dat ik morgen in het lab sta, ik ontvang voor eenofandere duistere reden omroep Zeeland ook op mijn TV hier in Rijnsburg...

    Ik ben nog niet begonnen, maar ik hoor er alleen goede dingen over. Mocht er een krantenreview komen die er wat minder positief over is (let's hope not!) kan ik je alleen maar deze wijze woorden van John Lennon geven:

    "Critics are like eunuchs, they can see it, they can hear it, but they can't do it."

    Veel plezier bij Omroep Zeeland morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend zeg. Ik zit morgen weer in AMsterdam, maar kom savonds even buurten. Mocht er even tijd zijn dan zal ik je mijn mening laten horen. En ik mocht je niet de oud-leerling mening geven.. Dan maar eerlijk zijn toch ;)

    Veel plezier bij Omroep Zeelend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De avond was stoer! Leuk om ook weer een paar andere schrijfvrienden en vriendinnen te zien. De Gewapende Man, ligt lekker in de hand. Heerlijk die kleine hoofdstukjes, dus iedere keer een hapje. Mooie stijl!

    BeantwoordenVerwijderen

trailer "Een Onbarmhartig Pad"